صفحه اصلی > سیاسی : امام جمعه چهارباغ خواستار شد: لزوم تسریع مجلس در استقرار دولت چهاردهم

امام جمعه چهارباغ خواستار شد: لزوم تسریع مجلس در استقرار دولت چهاردهم

چهارباغ – عصر شفافیت – امام جمعه چهارباغ گفت: امیدواریم وعده‌ی دولت وفاق ملی که رئیس‌جمهور مطرح کرده‌اند، اتفاق بیفتد، مجلس شورای اسلامی طبق فرموده‌ی مقام معظم رهبری، در این امر تسریع کنند تا دولت سریعتر مستقر شود.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری عصر شفافیت از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دربانی امام جمعه چهارباغ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تاکید بر اینکه حضور در صفوف نماز جمعه یکی از مصادیق تقوای الهی و از امور خالص و بی‌ریا است، گفت: مناسبت ۲۸ مردادماه در این هفته مصادف است با کودتا علیه دولت مصدق در سال ۱۳۳۲ که درس‌هایی برای همه ما دارد.

وی افزود: بعد از جنگ جهانی دوم، دو اتفاق مهم در عرصه بین‌الملل به وجود آمد؛ استعمار و سلطه‌ی بلوک اروپا بر جهان ضعیف شد و قدرتی به نام آمریکا که سابقه زیادی هم نداشت، میراث‌خوار استعمار اروپا شد و به شکل یک استعمار جدید خودنمایی کرد، اتفاق دوم توجه به منابع نفت در جهان بود، یکی از برنامه‌های آمریکا که تا به حال نیز ادامه دارد، تسلط به منابع نفتی است، آمریکا تصمیم گرفت به نفت به عنوان یک کالای ویژه و استراتژیک در دنیا توجه کند، نفت که یک کالای استراتژیک است در برنامه مصدق، ملی اعلام شد یعنی از استعمار خارج شد و الگویی برای جهان شد که می‌توان نفت را ملی کرد.

امام جمعه چهارباغ ادامه داد: دلایل شکست طرح ملی کردن نفت در دوران مصدق چند عامل بود؛ مصدق به جای آنکه بصیرت بین‌المللی داشته باشد، به آمریکا که عامل اصلی کودتا بود اعتماد و تکیه کرد، آمریکا هم در ظاهر دست دوستی با وی داد ولی در واقع کسی بود که می‌خواست این طرح زمین بخورد، اعتماد به آمریکا در هر کجای تاریخ عامل شکست است، همچنین مصدق به ملی‌گراها اکتفا و جریان مذهبی را از برنامه خود خارج کرد و دلیل سوم آن بود که مصدق دقت نکرد که ریشه را باید بزند، ملی شدن صنعت نفت در بستر حکومت شاهنشاهی که یک حکومت استبدادی است ریشه نمی‌گیرد، امام امت انقلاب را با مخالف این امور پی برد، هیچ تکیه‌ای به هیچ ابرقدرتی نداشت، ما جریان انقلاب اسلامی را با مذهبی‌ها جلو بردیم نه با ملی‌گراها، امام ریشه و اصل حکومت شاهنشاهی را هدف قرار داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دربانی با اشاره به معرفی اعضای کابینه رئیس‌جمهور منتخب به مجلس، اظهار داشت: گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد، مجلس شورای اسلامی با بیشتر افراد لیست معرفی شده، موافق است، از ترکیب اسامی این لیست، امیدواریم وفاق ملی که رئیس‌جمهور مطرح کرده‌ است، اتفاق بیفتد، حال نوبت مجلس شورای اسلامی است که با توجه به نقشه‌های راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرمایشات مقام معظم رهبری، کمک کنند تا سریع‌تر دولت مستقر شود.

وی برخی نقل‌قول‌های دروغین که از سوی افراد به امام جمعه نسبت داده می شود را رد کرد و افزود: من حرف‌هایم را به مردم مستقیم می‌‌گویم و اگر قرار باشد نکته‌ای گفته شود خودم خواهم گفت، پیغام و پسغام و حاشیه نداریم، هر کسی از قول بنده حرفی زد تکذیب کنید، ما با دولت جناب آقای پزشکیان بنا به فرمایش مقام معظم رهبری دست اتحاد داده و خواهیم داد و حمایت خواهیم کرد تا ان‌شاءالله بتوانند مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی را توسط دولت رقم بزنند.

امام جمعه چهارباغ در ادامه گفت: بعضی از شایعات در فضای مجازی و حقیقی، اصرار به انتقام از رژیم جعلی صهیونیستی به شکلی که فضای مجازی هدایت می‌کند، دارند، مقام معظم رهبری در پیام خود فرمودند خونخواهی مهمان خود را وظیفه‌ی خود می‌دانیم، چرا که رژیم صهیونیستی طبق نص صریح قرآن، قاتل است و قاتل باید مورد هجمه قرار بگیرد، رژیم صهیونیستی فاسد است و هر گونه فساد موجود در دنیا، توسط سردمداران این رژیم و حامیان آن انجام می‌گیرد، رژیم صهیونیستی محارب است و با سلاح به جان مردم مظلوم افتاده است، رژیم صهیونیستی باغی و متجاوز است و این چهار عنوان اصلی برای مقابله با رژیم صهیونیستی، دلیل وظیفه‌ی ما بر خونخواهی مهمان شهیدمان است، اما اصل تصمیم‌گیری، دوراندیشی است و نباید تحت تاثیر رسانه‌های بیگانه که می‌خواهند ما را دچار هیجان‌زدگی کنند، قرار گرفت.

وی با اشاره به درخشش ورزشکاران ایرانی در المپیک ۲۰۲۴، اظهار داشت: در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، از مجموع ۲۰۶ کاروان اعزامی، ایران با ۶ پله صعود نسبت به قبل در رتبه ۲۱ جهان قرار گرفت و کشوری مانند عربستان که عناصر غربگرا و خود تحقیرگر، آن را الگو می‌دانستند، نتوانست حتی یک مدال کسب کند.

 حجت‌الاسلام دربانی افزود: حضور و درخشش بانوان مدال‌آور، مشت محکمی بر دهان منافقین طرد شده و اپوزیسیون شکست‌ خورده بود که در مبارزات این دو بانو، بلیط گرفته بودند تا در سالن، روحیه آنها را تضعیف کنند و بگویند ایران در ورزش بانوان موفق نیست، حتی آن فردی که وطن‌ فروشی کرد و بعد از خروج از ایران، علیه نظام مقدس و علیه سردار دلها، حرف‌های بدی زد را مقابل ورزش کار بانوی ما قرار دادند و چون بانوی ایرانی پیروز شد، از طرف مقابل تشکر می‌کردند که نشان از دشمنی دیرینه آنها با ورزشکاران و مدال‌آوران ما دارد.

امام جمعه چهارباغ با اشاره به اینکه مدال‌های ما در رشته کشتی و تکواندو درخشان بود، اظهار داشت: مربیان این دو رشته، جوان هستند و ایرانی و رهبری بارها بر مربی ایران تاکید داشته‌اند که امیدواریم اجرایی شود.

وی افزود: تشکر ما همان پیام مقام معظم رهبری است که فرمودند: از ورزشکاران عزیز و خوش‌روحیه و با اراده و از روسای فدراسیون‌ها و مربیان و از کمیته ملی المپیک که در مسابقات اخیر مایه شادی و سربلندی کشور در صحنه‌های ورزش شدند تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام دربانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار داشت: در جلسه قبل، از وضع آب و برق، مطابق خواست مردم منطقه، گلایه‌هایی شد و از فرماندار درخواست پیگیری این مساله را داشتم که بحمدلله جلسه‌ای در این زمینه تشکیل شد و برنامه‌هایی در سطح شهرستان داشته‌اند که مشکلات مردم شهرستان برطرف شود و در این راستا از تلاش فرماندار و مسئولین ذیربط تشکر می‌کنم و امیدوارم به نتایج مطلوب بیشتری برسند.

وی افزود: از رسانه‌هایی هم که به مشکلات و نقاط قوت شهرستان چهارباغ می‌پردازند، تشکر می‌کنم، برخی گلایه‌هایی می‌کنند ولی اقدامات انجام شده را منعکس نمی‌کنند که مطابق دستور دین نیست، ما باید کارهای مثبت را هم ببینیم.

امام جمعه چهارباغ با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، اظهار داشت: برنامه‌های زیرساختی نیز توسط فرماندار پیگیری شود و آن دسته از ساکنینی هم که آب و برق غیرمجاز دارند، با تسهیلات ادارات خدمات‌رسان به دنبال اخذ آب و برق مجاز باشند چرا که آب و برق از اموال بیت‌المال بوده و استفاده‌ی غیرقانونی از آن حرام است.

وی در پایان ۲۶ مردادماه سالگرد آغاز ورود آزادگان به میهن را تبریک گفت و افزود: سر تسلیم و تواضع در برابر این اقتدار فرود می‌آوریم.

Print Friendly, PDF & Email

سمیه بوربور

پست های مرتبط

امام جمعه کمالشهر: وحدت، همدلی و تحمل همدیگر مایه عزت، و قدرت است

کرج – عصر شفافیت – امام جمعه کمالشهر در خطبه‌های این هفته…

Print Friendly, PDF & Email
شهریور ۲۳, ۱۴۰۳

امام جمعه ساوجبلاغ: استاندار البرز به مسئله بهسازی راه‌های روستایی ساوجبلاغ ورود کند

ساوجبلاغ – عصر شفافیت – امام جمعه ساوجبلاغ گفت: از استاندار می‌خواهم…

Print Friendly, PDF & Email
شهریور ۲۳, ۱۴۰۳

امام جمعه چهارباغ: ما باید خرج رهبری شویم، نه رهبری خرج ما

چهارباغ – عصر شفافیت – امام جمعه چهارباغ گفت: برخی دفاع خود…

Print Friendly, PDF & Email
شهریور ۲, ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

امام جمعه چهارباغ خواستار شد: لزوم تسریع مجلس در استقرار دولت چهاردهم

آموزش و پرورش
سمیه بوربور

با پیگیری مدیریت شهری محمدشهر و مسئولان استانی: مدارس شهید پرورش و میثم تمار فک پلمب شدند

کرج – عصر شفافیت – نایب رئیس شورای اسلامی شهر محمدشهر از فک پلمب مدارس شهید پرورش و میثم تمار خبر داد.     به گزارش پایگاه خبری عصر شفافیت از البرز،

Print Friendly, PDF & Email
ادامه مطلب »
اجتماعی
سمیه بوربور

ارائه خدمات مشاوره‌ای به ۷۷۵ مددجوی کميته امداد استان البرز توسط کلينيک رز

کرج – عصر شفافیت – سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان از ارائه خدمات مشاوره‌ای به ۷۷۵ مددجوی کميته امداد استان البرز توسط کلينيک رز خبر داد.       به گزارش

Print Friendly, PDF & Email
ادامه مطلب »
اقتصادی
سمیه بوربور

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: امیدواریم با انجام پروژه های زیرساختی در چابهار در توسعه منطقه نقش داشته باشیم

عصر شفافیت – بزرگترین مجتمع بسته بندی، سردخانه ای و کارخانه کنسرو تن ماهی کشور در نوار جنوبی کشور به همت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان اتکا در منطقه

Print Friendly, PDF & Email
ادامه مطلب »
شهریور ۲۵, ۱۴۰۳

با پیگیری مدیریت شهری محمدشهر و مسئولان استانی: مدارس شهید پرورش و میثم تمار فک پلمب شدند

کرج – عصر شفافیت – نایب رئیس شورای اسلامی شهر محمدشهر از فک پلمب مدارس شهید پرورش و میثم تمار خبر داد.     به گزارش پایگاه خبری عصر شفافیت از البرز،…

Print Friendly, PDF & Email
شهریور ۲۵, ۱۴۰۳

ارائه خدمات مشاوره‌ای به ۷۷۵ مددجوی کميته امداد استان البرز توسط کلينيک رز

کرج – عصر شفافیت – سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان از ارائه خدمات مشاوره‌ای به ۷۷۵ مددجوی کميته امداد استان البرز توسط کلينيک رز خبر داد.       به گزارش…

Print Friendly, PDF & Email
شهریور ۲۵, ۱۴۰۳

وقوع سیلاب در محور روستایی ناریان از توابع بخش بالاطالقان

طالقان – عصر شفافیت – سرپرست اداره راهداری طالقان از وقوع سیلاب در روستای جوستان در بر اثر بارش باران در شب گذشته خبر داد.     به گزارش پایگاه خبری عصر…

Print Friendly, PDF & Email
نمونه عنوان
Skip to content