کرج – عصر شفافیت – نشست پرسش و پاسخ دانشجویان سه دانشکده «هوش مصنوعی و فناوریهای اجتماعی و پیشرفته»، «مهندسی ساخت و فناوریهای صنعتی» و «صنعت ساختمان و محیط زیست» دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، با حضور حسین کلانتری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج، برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری عصر شفافیت از البرز، این نشست با حضور معاونان دانشگاه، رؤسای دانشکدهها، معاونان، مدیران گروههای آموزشی و جمعی از دانشجویان، در سالن اجتماعات شهید مطهری برگزار شد.
دکتر کلانتری در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجویان سه دانشکده آیندهساز، این جمع را نماد امید به آیندهای هوشمند، مهندسیشده و انسانی توصیف کرد. وی با تأکید بر نقش مؤثر دانشجویان در پیشرفت دانشگاه گفت: «دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تنها دریافتکننده آموزش نیست، بلکه از ارکان تصمیمسازی علمی، فرهنگی و اجرایی دانشگاه به شمار میرود.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در ادامه با تشریح مأموریتهای هر یک از دانشکدهها اظهار داشت: دانشکده هوش مصنوعی و فناوریهای اجتماعی و پیشرفته، محل همگرایی داده و اخلاق و طراحی آینده دیجیتال متعهد است دانشکده مهندسی ساخت و فناوریهای صنعتی در مسیر ایجاد زیرساختهای پیشرفته، پایدار و فناورانه حرکت میکند؛ و دانشکده صنعت ساختمان و محیط زیست نیز در مرزهای دانش معماری هوشمند، سازههای سبز و شهرهای آینده فعالیت دارد.
کلانتری همچنین با اشاره به مسیر توسعه زیستبوم نوآوری در دانشگاه، از راهاندازی مراکز رشد، حمایت از شرکتهای دانشبنیان و ایجاد فضاهای نوآورانه میانرشتهای خبر داد و افزود: «هدف این اقدامات، فراهم آوردن بستری برای آزمون، توسعه و تبدیل ایدههای دانشجویان به محصولات واقعی است.»
وی در ادامه سخنان خود با بیان توصیههایی صمیمانه خطاب به دانشجویان گفت: «پرسشگری، موتور رشد فکری است؛ از کار گروهی غافل نشوید؛ یادگیری را تنها به کلاس محدود نکنید؛ از شکست نهراسید؛ و علم خود را در خدمت جامعه قرار دهید.»
در بخش پایانی این نشست، دانشجویان به بیان دغدغهها، انتقادات و سؤالات خود در حوزههای آموزشی، فرهنگی، رفاهی، عمرانی و پژوهشی پرداختند. دکتر کلانتری پس از استماع این مطالب، پاسخهای مبسوطی به هر یک از موضوعات مطرحشده ارائه کرد.
وی در پایان با اشاره به سخن مشهور آلبرت انیشتین «بکوش تا موفق نباشی، بلکه بکوش تا با ارزش باشی» تأکید کرد: «تغییر، نوآوری و جسارت علمی همان انتظاری است که دانشگاه از دانشجویان نسل جدید دارد. آینده متعلق به کسانی است که اهل تحولاند، نه تکرار.»