صفحه اصلی > اجتماعی : اولین مجتمع شوق زندگی در البرز راه اندازی شد

اولین مجتمع شوق زندگی در البرز راه اندازی شد

کرج – عصر شفافیت – همزمان با فرارسیدن عید غدیرخم مجتمع شوق زندگی در استان البرز با هدف کاهش آسیب های اجتماعی کودکان، نوجوانان و خانواده های آنان راه اندازی شد .

 

 

به گزارش پایگاه خبری عصر شفافیت از البرز، مدیرکل بهزیستی استان البرز روز دوشنبه درآیین بهره برداری از مجتمع شوق زندگی استان البرز گفت: این مجتمع مدل جدید از اقدام حوزه قضایی با سرپرستی و ریاست بهزیستی و همکاری نهادهایی همچون دادگستری، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، پزشکی قانونی و آموزش و پرورش در بخش اطفال و نوجوانان است.

« وجیهه محمدی فلاح» افزود: از رسالت ها مهم شوق زندگی کاهش آسیب های اجتماعی است که در سال۹۹ با توجه به تصویب قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در پاسخگویی به نیاز و اقدامات مستقل سازمان ها قرار است یک ساختار منسجم با همان ظرفیت ها را در یک مجتمع به صورت تجمیع شده ارائه دهد.

وی بیان کرد: تمام دستگاه‌ها و نهادهای مردمی و خیرین زمینه اقدامات مناسبی را جهت مشاوره، شناسایی، توانمند سازی و مهارتی این قشر را فراهم و زمینه رشد و تعالی کودکان آسیب دیده و خانواده را فراهم می کنند .

وی افزود: فرآیندهای منظم و علمی تعریف شده در حوزه‌های کودک آزاری، زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی، سالمندان، اختلالات اعصاب و روان، فرزندخواندگی، کودکان کار، کودکان در وضعیت‌های مخاطره آمیز، زنان مورد خشونت و.. به صورت منسجم و با کار گروهی و اشتراکی بین سازمانی انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: کودکان و نوجوانان ممکن است از حقوق خود آگاه نباشند و یا اگر مطللع باشند ندانند که چگونه باید آن را اعمال کنند ، بنابراین این امر نیازمند حامی و پشتیبان قوی است که انتظار می‌رود در این چنین اقداماتی محقق شود.

محمدی فلاح یادآورشد: گروه هدف شوق زندگی افراد زیر ۱۸ سال می باشند که با هدف یک وحدت رویه با نگاه کودک محور بین بهزیستی و سیستم قضایی خدمات می گیرند.

وی تاکید کرد : از مزایای این مجتمع استفاده از ظرفیت ها و مسوولیت اجتماعی تشکل‌های مردم نهاد است که با قرابت بین دستگاه های دولتی و غیر دولتی با دیدگاه های مشترک مددکاری اجتماعی و قانون گذاری می توان از ورود بی رویه کودکان به مراکز نگهداری جلوگیری کرد.

محمدی گفت: تلاش برای فردای بهتر کودکان و احترام به آنان که برای خود حقوقی دارند از اهداف راه اندازی مجتمع شوق زندگی در استان البرز است .

Print Friendly, PDF & Email

سمیه بوربور

پست های مرتبط

چهار هزار و ۲۰۰ دانشجو در البرز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

کرج – عصر شفافیت- مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز گفت : چهار…

Print Friendly, PDF & Email
شهریور ۲۷, ۱۴۰۳

ارائه خدمات مشاوره‌ای به ۷۷۵ مددجوی کميته امداد استان البرز توسط کلينيک رز

کرج – عصر شفافیت – سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان از…

Print Friendly, PDF & Email
شهریور ۲۵, ۱۴۰۳

وقوع سیلاب در محور روستایی ناریان از توابع بخش بالاطالقان

طالقان – عصر شفافیت – سرپرست اداره راهداری طالقان از وقوع سیلاب…

Print Friendly, PDF & Email
شهریور ۲۵, ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

اولین مجتمع شوق زندگی در البرز راه اندازی شد

مدیریت شهری
سمیه بوربور

دومین نمایشگاه تخصصی صنعت منظر ایران به میزبانی شهرکرج برگزار می‌شود

کرج – عصر شفافیت – رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: دومین نمایشگاه تخصصی صنعت منظر ایران با شعار کرج پایتخت صنعت منظر ایران در باغ گل‌های

Print Friendly, PDF & Email
ادامه مطلب »
آموزش و پرورش
سمیه بوربور

با پیگیری مدیریت شهری محمدشهر و مسئولان استانی: مدارس شهید پرورش و میثم تمار فک پلمب شدند

کرج – عصر شفافیت – نایب رئیس شورای اسلامی شهر محمدشهر از فک پلمب مدارس شهید پرورش و میثم تمار خبر داد.     به گزارش پایگاه خبری عصر شفافیت از البرز،

Print Friendly, PDF & Email
ادامه مطلب »
شهریور ۲۷, ۱۴۰۳

چهار هزار و ۲۰۰ دانشجو در البرز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

کرج – عصر شفافیت- مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز گفت : چهار هزار و ۲۳۱ نفر از دانشجویان استان با سازمان تامین اجتماعی قرارداد فعال بیمه دانشجویی دارند.       به…

Print Friendly, PDF & Email
شهریور ۲۷, ۱۴۰۳

جشنواره ورزشی جام باند همتان ویژه معلولان استان البرز برگزار شد

نظرآباد – عصر شفافیت – جشنواره بازی های بومی و محلی “جام باند همتان ویژه معلولان” با هدف توسعه ورزش و نشاط اجتماعی ویژه افراد دارای معلولیت در البرز برگزار شد.  …

Print Friendly, PDF & Email
شهریور ۲۶, ۱۴۰۳

مسعود محمدی: با اتصال مترو کرج به تهران وعده شورای ششم محقق شد  

کرج – عصر شفافیت – رئیس شورای اسلامی شهر کرج، اتصال خط شهری مترو کرج به تهران را وعده محقق شده شورای دوره ششم عنوان کرد و گفت: با تکمیل ایستگاه شهید…

Print Friendly, PDF & Email
نمونه عنوان
Skip to content