کرج – عصر شفافیت – اداره کل صمت استان البرز اطلاعیه ای در خصوص تبصره ٤ ماده ٥ آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات ویژه مدیران واحدهای تجاری_صنعتی و ویژه اقتصادی استان صادر کرد.
به گزارش پایگاه خبری عصر شفافیت از البرز، در متن این اطلاعیه آمده است:
قابل توجه مدیران واحدهای تجاری_صنعتی و ویژه اقتصادی استان البرز
اطلاع رسانی در خصوص تبصره ٤ ماده ٥ آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات
با توجه به مفاد تبصره (٤) ذیل ماده (٥) آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات (موضوع تصویب نامه
شماره /٥٣٥٣٥ت٦٢٤٧٧ هـ مورخ ١٤٠٣/٣/٣٠ هیئت محترم وزیران) در خصوص نحوه ترخیص کالاهای وارد شده به اماکن گمرکی یا مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی قبل از انجام و اخذ مجوز ثبت سفارش به آگاهی می رساند؛ با عنایت به اجرایی شدن مصوبه فوق از تاریخ ١٤٠٣/٤/١٤، مهلت استفاده از مفاد تبصره (٤) ذیل ماده (٥) آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات در تاریخ ١٤٠٣/٧/١٤ پایان می یابد.
بر این اساس گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف است از ترخیص کالاهایی که دارای قبض انبار به تاریخ ١٤٠٣/٧/١٥ و بعد از آن بوده و تاریخ ثبت سفارش آنها نیز بعد از این تاریخ و موخر بر تاریخ قبض انبار باشد، جلوگیری نماید. لذا شایسته است مراتب در اسرع وقت و به نحو مقتضی به اطلاع کلیه ذینفعان رسانده شود.
⚙️ روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز